ورق های کامپوزیت ضد حریق پرمیوم باند

ورقهای کامپوزیت Fire Resistance (ضد حریق) پرمیوم باند

 

ورق های کامپوزیت ضد حریق پرمیوم باند ، دارای ساختار لایه میانی با هسته معدنی غیر قابل اشتعال ترکیب شده است.

این ورق ها که از استقامت حریق بسیار بالایی برخوردار هستند توسط تست حریق جهانی BS 476-7:1997 مورد تایید قرار گرفته اند،

و موفق به اخذ استاندارد از موسسه IQS  انگلستان در تاریخ 29 / 12 / 2013 به شماره ثبت IQS501048 گردیده اند.

این محصول از نوع متریال سازگار با محیط زیست تولید می شود ، که استقامت بسیار بالایی را در برابر حرارت آتش از خود نشان می دهد و در زمان حادثه آتش سوزی کمترین میزان گاز را در حین شعله ور شدن تولید می کند .

ورق کامپوزیت FR چیست؟

ورق کامپوزیت FR که به اصطلاح به آن (Fire Resistance) گفته می شود به معنی مقاوم در مقابل حریق و آتش سوزی می باشد این ورق ها از مواد معدنی نسوز ساخته می شوند.

ورق های کامپوزیت ضد حریق دارای قابلیت انعطاف پذیری بالایی بوده و همچنین در برابر شرایط نامساعد جوی ، نور فرابنفش ، باران های اسیدی شهر ها از مقاومت بالایی برخوردار می باشد.

ورق کامپوزیت ضد حریق
ورق کامپوزیت ضد حریق

انواع ورق کامپوزیت ضد حریق

ممکن است استفاده از کلمه نسوز برای تعریف ورق های کامپوزیت ضد حریق بطور کامل می تواند درست نباشد. تفاوت این نوع ورق های کامپوزیت با ورق های معمولی در دیرتر مشتعل شدن آن ها می باشد و در اصطلاح کند سوز می باشند و گاز سمی به مراتب کمتری از خود متصاعد می کنند

ورق های کامپوزیت ضد حریق بصورت کلی دارای دو نوع اصلی بوده که شامل ورق کامپوزیت نسوز با هسته گرید A و ورق کامپوزیت نسوز با هسته گرید B می باشد. نوع هسته گرید A دارای بیشترین میزان درصد ضد حریق می باشد که دارای کمترین میزان گازهای سمی و بدون ذره های حامل حریق است. نوع هسته گرید B دارای خلوصی برابر 45 تا 55 % می باشد.

پرمیوم باند، در گرید B دو مدل را تولید می نماید که شامل B1 نرمال و B1 پلاس می باشد . که تفاوت این دو مدل با یکدیگر در کندسوز بودن و خود خاموش شونده آنها می باشد. و با هم اختلاف قیمتی دارند .

ورق کامپوزیت ضد حریق پرمیوم باند :

کارخانه پرمیوم باند یکی از کارخانجات  پیشرو در زمینه برنامه ریزی ، مهندسی و تولید نماهای مدرن ، معماری و ارائه راه حل هایی جهت تمام دکوراسیون های طراحی شده داخلی و نماهای معماری فلزی می باشد ، از این رو انقلابی نوین در صنعت ورق های کامپوزیت FR ایجاد نموده است ، و ورق کامپوزیت با خاصیت ضد حریق را تولید و روانه بازار کرده است. 

با عنایت به این که بازار ساختمان در ایران نیاز به کالاهایی با خصوصیات خاص و جواب دهی به نیاز و خیال پردازی معماران علاوه بر ایجاد طرح های شگفت انگیز و سبک سازی ساختمان ها ، امنیت بیشتر جهت ساکنین داخل ساختمان را دارد ، ورق های کامپوزیت ضد حریق پرمیوم باند تا حد بسیار زیادی این رویاها را به واقعیت تبدیل کرده است ، چرا که در مقایسه با برندهای مطرح جهان بویژه به دلیل ترکیب ویژگی های NANO/SHINING /HIGH GLOSS با خصوصیت ضد حریق FR ،گامی بلندتر در صنعت ورقهای کامپوزیت FR برداشته است.

پروژهایی نظیر نمای داخلی سازمان مترو تبریز ، سد کارون 4 ، ساختمان آسمان 2 مشهد ، برج الیزه مشهد ، مترو مشهد وبانک ملت مرکزی بوشهر و …… از جمله مکانهایی هستند که به این مهم توجه وافری داشته اند.

نمای کامپوزیت ضد حریق
نمای کامپوزیت ضد حریق

قیمت ورق کامپوزیت ضد حریق

قیمت ورق کامپوزیت ضد حریق بستگی به نوع گرید آن دارد و تفاوت قیمتی که در ورق های ضد حریق می باشد بدلیل گریدبندی و طبقه بندی که وجود دارد، می باشد. ولی به طور کلی برای گرید B1 بین 140 تا 190 هزار تومان می باشد. ( با لیست قیمت مهر ماه 1402 ) 

برای اطلاع از آخرین قیمت ورق کامپوزیت پرمیوم باند می تواند به صفحه لیست قیمت ورق کامپوزیت و یا با شماره های 09120318766 و 09170555715 تماس حاصل نمایید.

ورق آلومینیوم نسوز

یکسری از ورق های آلومینیوم کامپوزیت بصورت کاملا نسوز تولید می شوند که عبارتند از ورق کامپوزیت لانه زنبوری (Honey Comb) و یا تری دی پنل (3D panel) . این ورق ها دارای ساختاری مشابه یکدیگر هستند و در هر دو آنها از آلومینیوم به عنوان هسته مرکزی استفاده شده است و پلی اتیلن در آنها بکار نمی رود.

که همین امر سبب شده است که این ورق ها در گرید نسوز قرار گرفته و از آنها در پروژه هایی که حساسیت و حریق بسیار مطرح می باشد، استفاده نمایند . 

ورق آلومینیوم نسوز
ورق آلومینیوم نسوز

کاربردها :

از کاربرد های مهم که می توان از ورق کامپوزیت ضد حریق FR استفاده نمود می توان به : 

پوشش نمای خارجی با پانزده سال ضمانت ، پوشش نمای داخلی با بیست سال ضمانت ، تعویض نماهای قدیمی ، قابهای پنجره ها ، سر در فروشگاهها ، فریم ها و درب منازل ، ستون ها ، غرفه و استندهای نمایشگاهی ، سقف و پارتیشن بندی ، نمای جایگاه سوخت ، برج های مرتفع و …

مشخصات فنی ورق کامپوزیت ضد حریق :

مشخصاتPREMIUMBOND
ضخامت ورق۳mm , 4mm , 5mm , 6mm
پوسته آلومینیوم۰٫۲۱mm ~ 0.5mm
آلیاژ آلومینیومAL 3003
وزن ( هر مترمربع )7.00 KG
هسته معدنیGrade A,B
پوشش رنگ ورقP.V.D.F – KYNAR500 – NANO
ابعادعرض : Min : 1000mm , Max : 1570mm طول : Min : 1000mm , Max ; 6000mm

تست جالب توجه از ورق کامپوزیت ضد حریق

 

سوالات متداول درباره ورق کامپوزیت ضد حریق

همه ورق های کامپوزیت در برابر حریق مقام نیستند . ولی اگر از نوع ضد حریق B1 و A2 استفاده نمایید تا حد زیادی در برابر آتش مقاومت خواهند داشت.

برخی از برندها دارای تاییدیه فنی ضد حریق از مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی را دارند که همین گواهینامه مورد تایید سازمان آتش نشانی می باشد .

خیر ، قیمت کامپوزیت ضد حریق در برندهای مختلف از این رو متفاوت می باشد که درصد مواد معدنی و ضد حریق آنها با یکدیگر متفاوت است.

ورق های کامپوزیت ضد حریق پرمیوم باند بصورت سفارشی تولید می شود و بازه زمانی تولید این ورق ها یک هفته تا 10 روز کاری می باشد.